And I never wanna say goodbye

"Man är värd mer än så. Man måste känna efter själv. Välja vem man ska bli förälskad i. Och förhoppningsvis så väljer den en tillbaka. Och det är nog det som är kärlek.. när man lämnat allt det gamla bakom sig och bara valt personen framför en för att man verkligen vill, inte för att man borde. Inte för att man är rädd för att vara ensam. Och inte för att det passar i tiden, inte för att den är kär i en och man är tacksam. Utan för att man verkligen inte kan tänka sig att inte få vakna bredvid den… och bara dofta lite grann. Hej du underbara kärlek!"

Måste bara publicera ett utdrag ur en text av min absoluta nr ett favoritbloggare Katja. När jag läste det så fick jag ont, för det är ju så uppenbart och så sant och så självklart. Ändå tror jag att det är många där ute som går omkring och känner lite lagom, som väljer bara för att. Inte för att det känns som fyrverkerier i magen. Kärlek ska ju faktiskt inte kännas lite lagom. Kärlek ska kännas så mycket, mycket mer än så, för annars kan man väl lika gärna låta bli?

http://janford.se/2011/03/26/nagot-valdigt-sjalvklart-om-karlek/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0